Saturday, July 9, 2011

Tension Dengan Kerajaan dan Kempen "BERSIH"


Tension? Bengang ? Begar? Dan sewaktu dengannya ? jawapannya ye! Oit , kot ye pon nak halang perhimpunan BERSIH tue, xyah la smpi nk wat sport check kat setiap tempat. Nak jaga keselamatan? Perhimpunan Bersih tue ,asenye cam perhimpunan biasa jew kot. Yg susah nk pi gembar gembur macam nak darurat nie pe cer. Yg Barisan pembangkan nie pon satu. Nak buat perhimpunan besar2,pergi la buat kat Tempat yg x mengganggu orang awam. ye, mmg x mengganggu ketenteraman, tapi kalau dah polis masuk campur, tak kecoh namanye tue.

Apasal aku bising? Mane dak nyer, semalam jew, ade la dalam 4-5 kali kene sport check dngn polis. YOUR HEAD! Aku nak pergi beli barang Char Kuew Teow & McDonald pon kene tahan? Ini sudah lebih,. pastu waktu malam, serbu Cyber Cafe. Yang nie aku x kesah sngt, mmg polis kene selalu serbu pon check budak2 bawah umur, tapi yg aku begar nye serbu macam CC tue tempat maksiat pulak. Last2, xderk sorunk kene tahan. Yang pakai baju kuning kene tanye soklan macam2,aku lak kene tanye skolah mana. "Bang, saya dah habis sekolah and kalau nak tanye saya join parti BERSIH mmg x masuk pon sebab saya BEBAS"

Peh, memang sakit hati semalam. Kali ke-5 aku kene tahan time nak balik. Singgah McDonald skejap,beli GCB. Urm Nyum2* Sampai kat traffic light Bandar Rinching tetiba.. (Siren polis). Terpaksa la tolak motor ketepi. Ingatkan nak tanye pasal lesen or Route tax, tapi sayang skali sumenye salah. "Dik, nape keluar tengah malam nie? Nie on the way nak pergi ke Kuala Lumpur nak join perhimpunan bersih kew? (WTF? Aku pakai baju wira adik aku la weyh. X nampak ke lambang sekolah tue). Selesai jew sesi soal jawab, terus aku pecut balik ke rumah. Sumpah, arini sampai la esok xnak aku keluar. Sebab apew?
1) Polis Menyakitkan Hati
2)Polis Menyusahkan
3)Asyik Kene Tahan je!
4)Perhimpunan Bersih Stilll On (Undang2 Diperketatkan)
5)Aku x suke politik2 nie! (sumenye x munasabah)

Hope cepat la habis. And please~ Jangan susahkan rakyat. korunk nak gadoh, pi maen jauh2 la.. Xyah libatkan kami nie!

2 comments:

  1. sokong sokong sokong!!
    daaaa...aku on da way nak g kedah..sampai sane dkat pkul 4 ..padahal betolak kol 7.30...jalan cam kura-kura nak mati..polis x yah citer r..merate-rate :p

    ReplyDelete
  2. Tula pasal.. Macam nk Darurat satu negara haa.. hohoho.. Koe x kene tangkep kew Wanie ? =P

    ReplyDelete

Keep It Straight. Live your Life~

I am Who I am Adat bekerja dekat tempat orang, kene sentiasa bekalkan kepala dengan mindset ni "Kesabaran", hahahaha. Ha...