Friday, May 30, 2014

Aku tak suka "Pembawa Mulut"




Ladies and gentleman. Dalam banyak-banyak benda yang aku tak suka, pembawa mulut ni yang paling aku tak gemar.


Ok, sebelum kita mula, Assalamualaikum semua.. Ramai yang duk selalu bukak blog aku ni da mnyampah bile tengok asyik macam mana nak mengurat macam la aku nie perfect kan?….wa amat sory ah beb. Komitmen aku ke arah bnde lain smenjak due menjak ni. Huuuuu… Nak tahu x kenape? Tak tyah….wakakakakakaa….
Kali ni aku nk membebel pasal satu benda yang menjadi kegilaan universiti yang dipenuhi dengan pancaroba. Pak pandir dan mak andih yang suka menjaja cerita sampai boleh bawa gaduh atau putus kawan.
Kalau ditengok dari aspek positif….memangla ade.Tak semua bnde tu negatif je blake. Jom tengok ape effect die kalau korunk semua jadi "Pembawa Cerita" or sedang "deal" with pembawa cerita.

Positif :
      1. Korunk akan famous tetiba (bagi yang dijaja ceritanya)
      2. Korunk akan dengar banyak cerita "best" dekat telinga(bagi yang mendengar cerita)


Negatif:
  1. Korunk dah mule terjebak kat budaya "Umpat"ing.
  2. Korunk dah pandai buat cerita.
  3. Korunk dah mule buat geng korunk sndiri (geng untuk menjaja cerita).
  4. Hubungan Persahabatan makin rengang.
  5. Someone akan sakit hati gile hingga ke tahap kritikal
  6. Boleh ganggu pelajaran
  7. Buat orang mnyampah dengan tengok diorang.
Lets say. Kalau ade perkara yang patut korunk selesaikan antara "kamu" dan dia. Better selesaikan je secara privasi. Xyah la jaja cerita. Sebab boleh melibatkan orang ketiga atau pon orang keempat. Tak mustahil orang yang ke 16 pon boleh terlibat. Elok-elok tak ade kaitan, kawan punya pasal semua terjebak. Ni lah masalah-masalah mahasiswa kat Universiti ni kengkadang. Suka sangat buat "drama" yang menyusahkan diri.

Insaflah wei~

No comments:

Post a Comment

Keep It Straight. Live your Life~

I am Who I am Adat bekerja dekat tempat orang, kene sentiasa bekalkan kepala dengan mindset ni "Kesabaran", hahahaha. Ha...