Wednesday, April 20, 2011

Girls Don't know how to drive? Setuju atau tidak!


Amacam dengan tajuk? Ade bran tak? Sebenarnye aku sndri pun tak setuju dengan kenyataan tu. Tapi sebab petang tadi aku dah bengang sangat dengan pemandu perempuan,so aku setuju sangat dengan statement nie. Bagi aku satu je..perempuan yang tak pandai bawak kereta memang tak patut bagi drive!
Sepanjang aku memandu…perkara yang aku paling bengang ialah sikap pemandu lain. Aku punyelah baik bawak motor macam Imam nak gi Masjid tp pemandu keter lain plak yang bawak masalah. Cube korang pikir…korang bawak cmane baik pun tp klau yg lnggar tu mmg jnis x pndai bawak keter memang xde gunenye jugak kepakaran driving korang tu. Bukan aku nk menunding jari kepada kaum perempuan di luar sane tp sepanjang pemantauan aku sbgai seorang pemandu motor…yang paling bwak masalah atas jalan raya konfem kaum hawa. Tambahan plak aku ni kan seorang manusia yang nak hidup lama dan juga kerja sampingan sebagai Penari…jadi aku hmpir tiap2 hari kena bawak motor. Bile bawak motor konfemla aku akn berdepan dengan masalah driver2 pompuan2 nih.
Ok. Meh aku bagi contoh sket ape yang ak dah hadapi dengan pemandu perempuan ni…
  • Jalan one way boleh die selamba badak je lalu wat mcm tu jalan die. Aku plak yang kene brenti walaupun tu jalan aku. Aku hon tros tapi bleh die wat muke kiut konon. Aduyaii. Nie la yang aku lemah.  -.-
  • Motor tengah reverse nk kuar dr parking. Adela keter pompuan ni nk lalu. Pompuan tu kasi hon kat aku yg nk kuar parking tu kuat2 suh aku masuk parking balik kasi die lalu. Tak reti bersabar betoi daaa.
  • Parking ni kalau tak kacau jalan xpe. Ni kalau dah mnysusahkan org lain mmg susahla. Bayangkan jalan yang bleh 2 bijik keter lalu jadi sbijik je. Silap hari ade yang kne maki baru thu. Huuuu.
Cukupla tu 3. Nak bagi banyak2 bukan korang bace kot agaknye. Hahahaha. Jadi ape yang ak nk kate kt sini…pemandu perempuan ni susahla sket klau diberi kepercayaan untuk diberi bawak keter. Bukn nk mngutuk or mencaci tp itu dari pandangan aku laaa. Mungkin pandangan korang lain. Iyela tengok korang idup dlm environment yang camane. Tapi dari segi pandangan aku inilah yang ak bleh simpulkan. Duduk dlam universiti ke…bawak ketr atas highway ke…dalam bandar ke ape ke…inilah pandangan aku. Different people different opinion right. Ho3.


Jadi untuk menghangatkan lagi keadaan…jom kite tengok beberapa faktor yang bleh disumpalkan kenapa prempuan takleh diberi bawak keter.
  1. Sibuk melayan bf dalam tepon – Haaa…ni yang memang tak yah cakap la. Kalau bawak keter mesti nk menggatal dgn bf. Tak kire di mane berada tak kire waktu nak je menggatal. Dalm keter bleh lagi kosentret cakap dengan balak. Aku pernah la cakap tepon time bawak motor, tapi sebab ‘urgent’ la. Hahahaha.
  2. Terlampau excited – Perempuan ni klau dah lame sangat duk kat rumah jadi anak dara hidang air kat tetamu yang datang mesti excited je bile leh bawak keter kuar rumah. Mase tu la fikiran terlmpau hepi sampai tak ingat dunia..maklumlah baru first time dapat kuar rumah. Hahahaha. Excited la sangat…..
  3. Cepat gelabah – Betul ke perempuan cepat gelabah. Aku rase ye la kot. Mungkin first time or lame tak bawak keter agknye. Tapi betulla. Luar kereta nmpak kool je. Bile bawak keter mulela naik bonggol pon gune gear 3. Wakakakakaka. Tak heran bile ak tengok keter yg perempuan bawak mesti penuh dgn calar kiri kanan. Normal. :)
  4. Kuat tengok cermin – Perempuan memang takleh dipisahkan dengan kecantikan diorang (kononnyalaaa..) Jadi kat mane2 je mesti tengok cermin. Almaklumlah dalam keter bnyak jenis cermin ade. cermin pndang blakang ade. Side mirror ade. Cermin pintu pun kdg2 diorang leh jadikan tempat menyolek. Jadi mugkin kosentrasi diorang terganggu la kot time drive keter untuk mantain kecantikan diorangtu. Hahahahahaha.
  5. Gatal nak menggatal je – Perempuan memang tak leh tgok jantan yang hot. Tengah drive…bile nampak je jantan2 yang hot bawak keter…mulela nak kejar. Mase tu la nk bawak keter laju2 padahal sebelum ni bawak 20 je. Jantan hot nk menggatal punye pasai sanggup kejar tu. Mulela jadi benda tak diingini nanti. Nak cium jantan…tengok2 last2 tercium bontot ketr orang lain. Hebat!
  6. Rase diri macam Michael Schumacher – Haa…ni satu lagi. Bleh dikatekan jiwa kelajuan je memanjang. Perempuan nk tnjuk n buktikan kehebatan kt kitorang lelaki. Nampak je laki bawak laju sket menggatal nk potong nk tnjuk diorang lagi hebat. Wahahaha. Kes ni pernah terjadi skali kt aku. Tapi aku kalah. Prompuan tu pakai gen 2. Aku pakai Motor Kriss 125 cc. Die auto jalan bengkang bengkok no hal tapi aku manual motor. Takpe2…jom test kat trek lah! Hahahahaha.
Mungkin fakta video dibawah boleh mengukuhkan lagi pandangan aku kot. Laaayan ajelaaaa….


Hahahaha. Ok2…aku mengaku bnyak fakta kat atas ni rekaan semata-mata n mungkin membuatkan awek2 kat luar sane membenci aku nanti. Tapi nk buat cmane..ade benda yang betul n bleh dipercayai ape. Hahahaha. Jadi untuk melengkapkan post aku kali ni…kite layan ajela undian kat bawah ni ha. Bukan nak kate lelaki seorang pemandu yang hebat…tapi sebenarnye 8/10 ak rase perempuan tak pandai dan tak patut bawak kereta.

No comments:

Post a Comment

Keep It Straight. Live your Life~

I am Who I am Adat bekerja dekat tempat orang, kene sentiasa bekalkan kepala dengan mindset ni "Kesabaran", hahahaha. Ha...