Monday, March 11, 2013

Mane Lebih Baik!

MENCINTAI ATAU DICINTAI??
Well, Doktor cinta kembali. Ahahaha.. (geli-geleman plak aku dengar)Oi,orang nak bace pasal something else la, asyik loved2 jew. Ha, kalau nak baca benda laen pi maen jauh pi. Aku ta kesah, nak citer pasal cinta jugak. Kalau aku tengah happy, xderk cerita laen akan mengisi ruangan blog nie selain ruangan CINTA! Hehehe~ Well, almost 90% pembaca blog nie mesti pernah bercinta kan? or dalam bahasa korunk "kapel".. betul x? Cecite-cecite, na tahu jugak camner rasanya. Maklumlahaku nie lambat bercinta nya. Bak kate orang tua, mengumpul pengalaman dan menyelidik data. HAHAHAHAHA,tue pasal lambat. Well kalau diberikan dua pilihan mana yg kamu,kamu,dan kamu akan pilih? Mencintai atau dicintai? Ha pilih2. 

1) MENCINTAIPhotobucket
Huh, mencintai? biar betul? Aku xkan pilih benda nie taw, nak tawu sebab ape? sebab aku pernah mencintai orang (da ta terkira dah berapa ramai dah aku suka) sejak darjah enam sampai la skarank ni, masuk tingkatan enam. Ha! Lama tue, tue pon still single2 agi smpi la Masuk Universiti Malaysia Sabah . Sadis sungguh. And kalau mencintai orang nie,susah la. sebab kitew tak tahu hati orang. bak kate pepatah la kan, bertepuk sebelah tangan. last2 kecewa. Kan dah susah.Hati orang susah kitew nak baca. Apatah lagi hati orang yang kita suka tue kan.


Hahaha, macam la nak bagitau kan. Tunggu dua tahun lagu baru abng cerita. Ahahaha
Banyak x ase-asenye? Well, hanya mencintai, bukan bercinta k! Hahaha,biasalah tue. Lumrah dunia. Biler difikir balik, kenapa abng suke dorunk2 nie kan? The answer is... Sebab mereka rapat, loving, caring, and understanding=trademark. Lalalala~ (leyh tahang gakz sengal aku nie)

2)DICINTAIPhotobucket
Ok, bagi orang yang pilih choices nie pulak,. Urm, memang korunk xkan kawin la der. Ahahahahaha! Kalau dua2 same tunggul nak tunggu orang start cakap "saya mencintai awak,sudi tak awak menjadi teman hidup saya" memang alamatnyer sampai berjanggut la menunggu. Lagipon orang yang suka dicintai nie orang yang jenis penyabar,and gentleman.Fakta kedua. orang yg "mencintai" berbeza dengan orang yang lebih suka "dicintai". Ape beza nyer abang wie?! Ha, na tawu tak? Jeng jeng jeng.. bezanya,orang yang lebih suka untuk :mencintai" pandai memberikan ayat2 jiwang ala kasanova de Puerto, tapi.. Orang yang lebih suka "dicintai" nie plak pandai memilih ayat2 gramatis yang berkualiti. Hehehhehe, kalau adew mat jiwang yg kasi ayat x sedap.. sorry to say,you are not worth to her! Percayalah, I've been go through that and pernah merasai nyer..maybe sebab aku ikut petua aku yang mengarut nie kot ---> Petua Mengurat!. AHAHAHAHAHAHAHAHAHA, xdewlah. gurau ajew. Tapi kalau korunk nak ikut petua tue ok jugak, x salah pon ^_^


Maka kesimpulannya, xyah wat mane2 choices pon. Maybe kene wat pilihan sendiri berdasarkan kata hati kot. Urm. Well, sebelum korunk nak berkasih-kasih tue,ape kate banyakkan kasih kepada Tuhan,kemudian ibu-bapa,kemudian barulah pilihan hati. Mana la tahu adew berkat kan?? AMIN!!

~Tukang karut 2013~

No comments:

Post a Comment

Keep It Straight. Live your Life~

I am Who I am Adat bekerja dekat tempat orang, kene sentiasa bekalkan kepala dengan mindset ni "Kesabaran", hahahaha. Ha...