Tuesday, September 20, 2011

K-POP Lover! Jom Dengar lagu Melayu Meyh!

MODUS OPERANDI


Ok, for today, kitew dengar lagu orang Malaysia plak. Asyik2 lagu orang putih,korea,jepun jew kan?Hari2 dengar pon bosan. So hari ini, jom dengar lagu dari Negeri Sabah. And for your information, lagu nie ngah top taw kat Sabah! Hahaha.. aku sendiri pun suke giler dengar . Mane x nyer.. Asyik2 lagu Yuna, Lagu Najwa Latiff, xpon lagu Ainan Tasneem kan? LOL , aku x perli k.. Tajuk lagu ini "Tanak Kampung” dalam versi Dusun, dan “Anak Kampung” dalam versi melayu yang dinyanyikan oleh Jimmy Palikat, seorang artis dari Sabah jugak. Penyanyi tempatan kita jua ba. Kepada yg belum dengar tue. Meyh aku kasi korunk dengar.. Lol. Actually aku ngh semangat sebab minggu orientasi aku, aku kene menari tarian Dusun dengan lagu nie.. EHEHEHEHEHE.


(Versi Melayu)

LIRIK
Memang aku ini anak orang miskin
tiada apa-apa yg dapatku berikan
engkau memang cantik memang tidak padan
dan tidak sepadan
Aku anak kampung tiada pelajaran
kuli kuli sahaja memang tidak padan
cantik bha kau itu banyak yg tergoda
lagi orang kaya
Chorus
tiada keretaku bawa ko jalan-jalan
rumahku pun teda ada pun bapa punya
apalagi belanja mahu bayar berian
kahwin sama kamu
Bukannya ku tidak suka sama kamu
tapi aku takut hidup ko kan sengsara
kerana aku cinta
aku lepaskan ko sama
orang lain
Engkau masih muda cantik lagi menawan
janganlah ko cari lelaki macam saya
engkau memang cantik
nanti ko menyesal tiadalah guna

(Versi Dusun)

LIRIK
Yoku nopo diti
Tanak do mosikin
Aiso nunu nunu
Do posurungonku
Ika tu olumis
Au oku kaanu
Kapasanang dika

Yoku tanak kampong
Aiso sinikulan
Kuli-kuli do touki
Au kapadan dika
Ika tu olumis
Ogumu poh muhang
Lagi orang kaya


Ingga korita ku
Mogowit dia mimpanau
Ingga poh walaiku
Usukon toh ngoduo
Lobi pondo pongopung
Om balanja dapur
Panansawo dika


Okon ko au oku
Orohian dika
Nga rosian oku
Katanud koh osusa
Sabab noh do muhang
Logoson ku ika
Id langon do wokon

Ika poimulok
Lagi kikolumison
Kada do sumonsog
Kusai irad doho
Ika tu olumis
Manasal koh moti nga
Ingga noh guno



Dengar taw! Jangan x dengar.. Lepas tue kalau adew mase, menari la. LOL! Kalau korunk hafal dua2 lirik lagu nie (2 versi) kompem2 at least korunk reti serba sedikit bahasa dorunk nie.. Kan3? Dari korunk pi dengak lagu Korea tue, dah la x paham. Korunk minat pon sebab dorunk pandai menari and sebab korunk suke kan? Well, no critics to them.. Just jomla kitew dengar lagu Melayu sekali sekala, hak3! Letih aku pujuk korunk nie. Sebab bagi aku better dengar lagu yang memberi inpirasi dan kita faham maksud lagu itu. Wink* 

Sebab bagi aku better dengar lagu yang memberi inpirasi dan kita faham maksud lagu itu. Wink* 

No comments:

Post a Comment

Keep It Straight. Live your Life~

I am Who I am Adat bekerja dekat tempat orang, kene sentiasa bekalkan kepala dengan mindset ni "Kesabaran", hahahaha. Ha...