Wednesday, December 19, 2012

Kurangkan Kontroversi, Tingkatkan Kualiti


Kenapa kene kurangkan KONTROVERSI? Kan BEST!



Kenapa eyh? Sebab kontroversi ni, walaupun kadang2 best sometimes boleh makan diri juga. Percayalah. Dah hampir setahun setengah aku di Universiti Malaysia Sabah, and bilangan kontroversi yang telah aku "collect" adalah sebanyak 7-8 kontroversi. Bukan nak cakap apa. Semuanya dimulakan oleh kawan-kawan. Hakiki yang perlu diterima adalah, ianya bukan kehendak diri aku pun. And, ada tukang buat kontroversi sendiri yang akhirnya jeles dengan aku hanya sebab aku rapat dengan orang yang aku di"kontroversikan". Hok aloh, konon nak kasi aku malu lah tue. Sorry to say, saya tidak akan malu melainkan benda tu memang memalukan kaum lelaki. Hehehehehehe.

Kepada orang yang suka buat kontroversi ni, hati-hati lah. Sebab kadang-kadang, apabila kamu membuat satu kontroversi, perkara tersebut boleh menjadi kenyataan. Kenyataan yang macam mana? Hurm, kenyataan bahawa orang yang kamu kontroversikan tu akan terjatuh cinta antara satu sama lain. Hahahahaha, memang lah korunk anggap benda tu bergurau. But sometimes this thing is unpredictable. Kalau dah hari-hari kita digosipkan dengan benda yang sama, and kebetulan kontroversi tu berlaku antara orang yang cantik dengan yang kacak, hah memang akan menjadi kenyataan la kan? Hanya pendapat semata-mata tapi from my point of view, the percentage untuk benda tu berjaya adalah tinggi. Weeee~

Hah, kenapa aku selalu dikontroversikan? Bukan sebab aku kacak (Owh please la), bukan sebab aku kaya ( Aku tak tahu la tang mana aku kaya), bukan sebab aku gentleman (Impossible la wei), dan bukan juga sebab aku ni Elegant dan bergaya (HAhahahahahaa, kucing aku pon tergelak kalau dengar aku ni bergaya), but mungkin disebabkan aku ni peramah sangat dengan orang kot hingga aku boleh kene gosip hingga tahap kontroversi some more.. LOL~ To all handsome men , you are my enemy. Hohohoho. To all pretty girls, you are my allies. =P


Kenapa kene tingkatkan KUALITI? Sangat tak BEST!


Kualiti debat, kualiti pembelajaran, kualiti pergaulan, kualiti masakan, kualiti permainan catur, kualiti kawan dan juga kualiti pemikiran. Adui, banyak nya yang nak kene tingkatkan. Semata-mata hanya untuk mengelakkan kontroversi dan meningkatkan kualiti hidup (aching). Anyway den bosan ler kalau semuanya bagus jew kan. Kadang-kadang nak juga masalah. Sebab at the end, bila sesuatu masalah tu dapat diselesaikan, benda tu akan jadi memori yang terindah. Hahahahaa, owh come on shahzwi jangan nak berjiwang disini. But inilah hakiki nye. Kalau kualiti kita dipertingkatkan, insyaallah kehidupan kita akan berjalan dengan lancar. 


P/S  : Jangan lupa sembahyang aaaa~ Wajib tu, tingkatkan kualiti sembahyang anda juga.

No comments:

Post a Comment

Keep It Straight. Live your Life~

I am Who I am Adat bekerja dekat tempat orang, kene sentiasa bekalkan kepala dengan mindset ni "Kesabaran", hahahaha. Ha...