Tuesday, October 29, 2013

Transformasi !!


I want my previous weight!! (55 KG - Form 6)
Current Weight - 72 KG!! OMG!!
Ramai diantara kita pasti nak kan berat badan yang ideal or in other words "kurus" dimata orang. After more than 30 orang cakap aku makin berisi and "gemuk" dimata mereka, maka harini aku mengambil keputusan untuk kuruskan badan. So, in order untuk memulakan proses penurunan ni mestilah kene rancang dulu kan? Mane boleh terus terjun camtu je. Bakal la tak menjadi. Hahahahaha. So satu survey and soalan diajukan kepada kawan di "Muka Buku untuk dapatkan pandangan mereka. Jom kita tengok apa respons dorunk~



Antara cadangan2 yang diberi :
1) Berpuasa ( Dah cuba. But at the end, waktu berbuka.. Hanya diri badan yang tahu )
2) Kahwin ( Kalau aku mampu and berduit , aku kahwin lama dah  -_-
3) Minum air hari2 ( Aku tak ingat pula aku tak minum air dalam masa satu hari )
4) Maintain kan badan ( Ty dik Mia. Tapi, tuan punya badan pon terasa beban untuk belajar dengan kondisi badan macam ni.
5) Kawal bajet pemakanan RM 4 satu hari ( Since RM 4 macam terlalu sikit , maka aku upkan jadi RM 6. hahahaha )
6) Kurangkan pengambilan Karbohidrat yang berlebihan ( Rasa macam boleh buat je ni )

So, conclusion nye adalah"

1) Berbelanja RM 6.00 sehari  Including makan and minum
2) Kurangkan pengambilan karbohidrat

Hehehehehe. Wish me luck. And kepada yang nak cuba kurangkan berat tu , jangan terlalu memaksa diri k? Ikut tahap mana kemampuan kita. Takut nanti badan tersiksa sangat la pulak.

P/S : Timbang berat for sure xkan lepas punya dari orang yang tengah kurangkan berat badan ni. Aku pon sama. Kih3

No comments:

Post a Comment

Keep It Straight. Live your Life~

I am Who I am Adat bekerja dekat tempat orang, kene sentiasa bekalkan kepala dengan mindset ni "Kesabaran", hahahaha. Ha...